Termeni și condiții

Ultima actualizare: 28 noiembrie 2025

Următorii Termeni și Condiții descriu regulile pentru utilizarea site-ului web despagubire.ro. Aceștia reprezintă termenii în care Societatea furnizează informații, software și servicii prin intermediul site-ului său web. Aceste servicii sunt disponibile numai dacă ați acceptat acești termeni și condiții.

Prin accesarea și utilizarea acestui site web, acceptați acești Termeni. Nu continuați să utilizați acest website dacă nu doriți respectarea tuturor termenilor și condițiilor specificate pe această pagină.

Nu vă luați niciun angajament față de societatea noastră pentru niciunul dintre serviciile noastre înainte de a citi și înțelege acești Termeni și contractul de cesiune regăsit la ultimul pas al completării formularului pe site-ul nostru.

 

1. Definiții

1.1. “Acord”: Contractul de cesiune încheiat între Client și Societate, format după ce Clientul a citit și a acceptat acești Termeni și Condiții, prin care Clientul cesionează și transmite către Societate dreptul de creanță și orice drepturi conexe împotriva companiei aeriene, ca urmare a întârzierii/anulării/suprarezervării/perturbării zborului, în schimbul unui preț.

1.2. “Client/Pasager”: O persoană fizică care a acceptat acești Termeni și condiții.

1.3. “Compensație/Despăgubire”: Suma totală de bani care este datorată de compania aeriană, în baza Regulamentului 261/2004. Compensația nu include plăți sau rambursări ale cheltuielilor de judecată suportate de Noi, costuri de colectare, dobânzi sau altele similare, rezultate din intervenția Societății sau obținute de aceasta în instanță si care vor apartine in totalitate Societatii.

1.4 “Societatea/Noi”: societatea Claim Experts Online EOOD, înregistrată în Bulgaria, având cod de identificare fiscală nr. 206906869, cu sediul în Strada Bogdan Voyvoda nr. 1, Ruse, Bulgaria; denumire comercială – “Despagubire.ro”

1.5. “Regulamentul 261/2004”: Regulamentul european 261/2004, stabilit la 11 februarie 2004, pentru drepturile pasagerilor în ceea ce privește refuzul la îmbarcare, anularea sau întârzierile mari ale zborurilor.

1.6. “Comision”: Un comision de 35%, inclusiv TVA, din suma totală a Compensației, perceput de Noi în urma obținerii Compensației pe cale amiabilă. În situația în care se urmează etapa litigioasă, se adaugă un comision suplimentar de 15%, inclusiv TVA, din suma totală a Compensației, în urma obținerii Compensației pe cale legală.

2. Acord

2.1. Prin completarea formularului și, respectiv, prin semnarea Acordului, Clientul este ținut de prevederile contractuale regăsite în Acord și de acești termeni și condiții.

2.2. Prin completarea formularului și, respectiv, prin semnarea Acordului, Clientul înțelege că cesionează creanța sa împotriva companiei aeriene pentru zborul perturbat, respectiv Compensația datorată în temeiul Regulamentului 261/2004, în schimbul unui preț. Prețul cesiunii este reprezentat de Compensația obținută minus Comisionul Societății, care diferă în funcție de etapa în care se obține Compensația (35%, amiabil sau 50%, în instanță).

2.3. Odată cu semnarea Acordului, Societatea poate demara orice acțiuni extrajudiciare sau judiciare în vederea obținerii Compensației.

2.4. Clientul garantează că creanța sa nu a fost și nu va fi cedată unei alte părți și că nu a initiat si nu va initia demersuri/litigii, respectiv nu a incheiat si nu va incheia nicio intelegere cu compania aeriana sau cu o terta parte cu privire la creanta. Prin finalizarea pașilor formularului și semnarea Acordului, Clientul este de acord să nu angajeze alte părți în vederea obținerii Compensației pentru zborul sau să o cesioneze altcuiva. Orice angajament existent cu privire la creanta trebuie să fie încetat înainte de semnarea Acordului.

3. Servicii oferite de Societate

3.1. Societatea efectuează demersuri extrajudiciare sau judiciare în vederea obținerii despăgubirilor pentru pasagerii aerieni în temeiul Regulamentului 261/2004 și al Convenției de la Montreal, percepând un comision de 35% (inclusiv TVA) din valoarea totală a Despăgubirii, dacă aceasta este obținută cu success, fără acțiuni legale în instanță sau 50% (inclusiv TVA), dacă este obținută pe cale legală, în instanță.

3.2. Societatea nu garantează succesul cererii de despăgubire și nu este responsabilă pentru refuzul companiei aeriene de a plăti compensația, pentru tergiversarea procedurilor sau pentru orice prejudicii directe sau indirecte sau pierderi suferite de Client ca urmare a duratei procesului sau neobținerii Despăgubirii.

3.3. În anumite cazuri, compania aeriană, cu ocazia achitării Despăgubirii, reține anumite taxe și/sau impozite, situație în care, orice astfel de sume vor fi deduse din suma primită de pasager, cu titlu de despăgubire.

4. Plăți și taxe

4.1 Despăgubirile prevăzute de Regulamentul 261/2004

Pasagerii au dreptul la compensații fixe din partea companiei aeriene în caz de întârziere semnificativă (≥ 3 ore), anulare sau refuz la îmbarcare, conform Regulamentului 261/2004, iar cuantumul despăgubirii este calculat în funcție de distanța zborului.

Distanța zborului

Situație standard

Compensație datorată

până la 1 500 km

întârziere ≥ 3 ore sau anulare

250 EUR / pasager

zborurile intracomunitare de peste 1 500 km

întârziere ≥ 3 ore sau anulare

400 EUR / pasager

toate zborurile între 1 500 – 3 500 km

întârziere ≥ 3 ore sau anulare

400 EUR / pasager

peste 3 500 km (și care nu sunt intracomunitare)

întârziere ≥ 3 ore sau anulare

600 EUR / pasager

4.2. Situații de reducere la 50 % (art. 7 alin. 2 din Regulamentul 261/2004)

Compania aeriană poate plăti doar jumătate din compensație în caz de anulare a zborului sau refuz la îmbarcare dacă oferă un zbor alternativ care ajunge la destinație cu o întârziere redusă:

Distanța zborului

Condiție pentru reducerea la 50 %

Compensație redusă

până la 1 500 km

sosire cu întârziere < 2 ore

125 EUR / pasager

zborurile intracomunitare de peste 1 500 km

sosire cu întârziere < 3 ore

200 EUR / pasager

toate zborurile între 1 500 – 3 500 km

sosire cu întârziere < 3 ore

200 EUR / pasager

peste 3 500 km (și care nu sunt intracomunitare)

sosire cu întârziere < 4 ore

300 EUR / pasager

Exemplu: dacă un zbor de 2.450 km a fost anulat, dar compania a oferit rerutare și pasagerul a ajuns cu o întârziere de 2 ore 45 min, compensația legală este de 200 EUR (nu 400 EUR).

4.3. Comisionul perceput de Societate

Tip de procedură

Descriere

Comision (TVA inclus)

Procedură amiabilă

Gestionarea completă a cererii către compania aeriană, obținerea despăgubirii fără acțiune în instanță.

35 % din despăgubire

Procedură judiciară

Reprezentare juridică în fața instanțelor competente până la obținerea efectivă a despăgubirii.

50 % din despăgubire

Analiză preliminară

Verificarea eligibilității zborului și a dreptului de despăgubire.

Gratuit

Principiul fără câștig, fără comision
– Nu se percepe niciun comision sau taxă la depunerea cererii;
– Comisionul se reține doar din Despăgubirea efectiv încasată;
– dacă nu se obține nicio despăgubire, Pasagerul nu plătește nimic.

4.4. Alte precizări importante

  • În cazul acțiunilor judiciare, Societatea acoperă din fonduri proprii toate cheltuielile de judecată (taxe, onorarii avocațiale etc.).
  • Dacă Despăgubirea este plătită direct Pasagerului, acesta se obligă să vireze către Societate Comisionul aferent, conform Acordului.
  • Dobânzile si orice alte accesorii obținute în instanță revin Societății, Pasagerul fiind îndreptățit exclusiv la încasarea cotei ce i se cuvine din Compensație.

4.5. Societatea percepe un comision numai dacă obține efectiv Despăgubirea. Clienții nu datorează nimic dacă nu se obține o Despăgubire.

4.6. Clienții trebuie să furnizeze informațiile lor bancare către Depagubire.ro în scopul tranzacțiilor vizând Despăgubirea.

4.7. În cazul în care Clientul primește Compensații în mod direct, acesta este obligat să remită Comisioanele aplicabile către Societate cu promptitudine.

5. Afiliere

5.1. Societatea pune la dispoziția Pasagerilor un program de afiliere, prin care aceștia pot recomanda serviciile platformei despagubire.ro către alte persoane (prieteni, membri ai familiei etc.).

După completarea formularului de cerere și semnarea Acordului de cesiune, Pasagerul poate primi un link personalizat de afiliere, pe care îl poate distribui în mod liber. Pentru fiecare pasager nou care completează cererea de despăgubire prin intermediul acestui link, Pasagerul afiliat poate primi o recompensă de 100 RON/pasager recomandat.

Recompensa va fi acordată numai în următoarele condiții cumulative:

  • zborul pasagerului recomandat este declarat eligibil pentru despăgubire, în conformitate cu Regulamentul CE 261/2004;
  • compania aeriană a achitat efectiv compensația aferentă către Societate.

Recompensa se achită doar după încasarea integrală a Despăgubirii de către Societate și nu este garantată în lipsa îndeplinirii acestor condiții. Societatea își rezervă dreptul de a verifica autenticitatea recomandărilor și de a refuza plata recompensei în caz de fraudă sau abuz.

6. Drepturile și obligațiile Clientului

6.1. Atunci când un Client alege să inițieze o cerere prin intermediul platformei despagubire.ro, în scopul cesionării drepturilor sale privind obținerea Compensației de la compania aeriană, acesta va fi necesar să furnizeze anumite date cu caracter personal și documente aferente și își dă acordul cu privire la acestea. Informațiile solicitate includ, fără a se limita la: numele și prenumele, adresă domiciliu completă, număr de contact, adresă e-mail, precum și detalii privind zborul afectat sau documente ce au legătură cu zborul. Documentele includ, fără a se limita, la: copia cărții de identitate, datele privind zborul, bilet de îmbarcare, bilet de avion, confirmarea rezervării, corespondență cu companiile aeriene, fotografii, etc. Aceste date sunt colectate și utilizate exclusiv în scopul derulării procedurii de obținere a compensației – fie pe cale amiabilă, fie prin acțiune în instanță – și pot fi comunicate avocaților sau consultanților angajați de Societate în măsura în care acest lucru este necesar pentru apărarea intereselor Clientului. Societatea are dreptul de a refuza continuarea demersurilor pentru obținerea Compensației dacă se constată că informațiile furnizate de Pasager sunt false, incomplete sau inexacte, ori dacă există indicii de fraudă sau de manipulare a cererii.

6.2. Pasagerul declară că datele personale și datele privind zborul, astfel cum au fost introduse în formularul de Despăgubire/formularul completat pe site-ul www.despagubire.ro sunt corecte, complete și nu sunt menite să inducă în eroare.

6.3. Pasagerul declară că nu a cesionat creanța sa niciunei alte persoane anterior încheierii Acordului și că nu va cesiona creanța sa niciunei alte persoane ulterior încheierii Acordului și nu va demara proceduri extrajudiciare sau judiciare pe cont propriu împotriva companiei aeriene în vederea obținerii Despăgubirii, sub sancțiunea daunelor interese echivalente cu contravaloarea Comisionul ce i se cuvine Despagubire.ro (în funcție de etapa extrajudiciară sau judiciară) și, dacă este cazul, a cheltuielilor de judecată;

6.4 Pasagerul declară că creanța sa împotriva companiei aeriene nu este stinsă la data încheierii Acordului (ex. prin plată de către compania aeriană);

6.5. Pasagerul declară că, începând cu încheierea Acordului, nu va accepta contactul sau plata de la compania aeriană. În situația în care va fi contactat de compania aeriană, se obligă să informeze Despagubire.ro în termen de cel mult 10 zile despre aceasta. În situația în care va primi plata de la compania aeriană, se obligă să informeze Despagubire.ro în termen de cel mult 10 zile despre aceasta, ocazie cu care Despagubire.ro îi va transmite datele bancare pentru achitarea de către Pasager a Comisionului datorat (în funcție de etapa extrajudiciară sau judiciară). Pasagerul se obligă să achite Comisionul în termen de cel mult 30 zile de la data primirii detaliilor bancare de la Societate.

6.6. Societatea poate începe demersurile extrajudiciare sau judiciare imediat după semnarea Acordului, ceea ce poate avea un impact asupra opțiunii de denunțare a Acordului de către Client, potrivit art. 7;

6.7. Pasagerul declară că, în cazul în care se adaugă mai mulți pasageri pe același formular, iar acesta este persoana de contact indicată în formular, acesta a primit mandat din partea celorlalți pasager și acționează în calitate de reprezentant al acestora în relația cu Despagubire.ro în vederea comunicării datelor/documentelor în ceea ce îi privește. Clientul este singurul responsabil pentru dezvăluirea către Societate a datelor cu caracter personal ale altor persoane menționate în cererea de despăgubire, declarând în același timp că are consimțământul acestora pentru transmiterea datelor și a documentelor în ceea ce îi privește.

6.8. Pasagerul declară că deține capacitatea de exercițiu necesară pentru încheierea Acordului și completarea formularului regăsit pe acest website, în nume propriu, și, dacă este cazul, în numele minorilor/persoanelor fără capacitate de exercițiu cu care a călătorit și pentru care aplică cu ocazia completării formularului;

6.9. Acordul se semnează prin intermediul aplicației integrate care asigură identificarea și certificarea semnăturii aplicate. Prin semnarea în acest mod, Clientul confirmă că semnătura a fost executată personal și că înțelege să îi confere toate efectele juridice care decurg din acordul prin semnarea unui act juridic, simpla dovadă a semnării în aplicația integrată, alături de datele personale ale Clientului și (atunci când s-a prezentat) de copia actului de identitate furnizată de acesta fiind o dovadă suficientă pentru faptul că a fost încheiat Acordul. Odată ce Clientul a semnat Acordul, acesta este automat de acord cu acești Termeni, despre care a fost informat în prealabil sau pe care i-a lecturat pe pagina dedicate regasită pe website-ul despagubire.ro. Acordul poate fi semnat de către Pasager personal (în cazul în care pasager este minor sau interzis judecătoresc, Acordul este semnat de către părinte/reprezentantul său legal, în numele acestuia), conform dispozițiilor legale incidente.

6.10. Clientul se obligă să furnizeze orice documente/informații suplimentare solicitate de Societate, de instanță sau de către compania aeriană. În caz contrar, cererea poate fi blocată, iar dreptul la Despagubire se poate pierde.

6.11. Clientul înțelege și acceptă că Societatea are dreptul să își stabileacă în mod unilateral strategia pentru obținerea Despăgubirii.

Înainte de a iniția orice fel de demersuri în vederea obținerii Despăgubirii, Societatea realizează anumite verificări preliminare cu privire la eligibilitatea cererii. Această verificare este efectuată după semnarea Acordului.

În cazul în care, în urma acestei analize, Societatea apreciază că cererea nu întrunește condițiile prevăzute de legislația aplicabilă sau că șansele de reușită sunt reduse, va putea decide neinițierea acțiunilor sau, după caz, necontinuarea lor. Într-o astfel de situație, Clientul recunoaște că nu va putea formula pretenții împotriva Noastră și că Societatea nu are nicio obligație de a iniția/continua demersurile.

Decizia privind eligibilitatea cererii, atât în faza amiabilă, cât și în cazul acțiunilor în instanță, aparține exclusiv Societății. Simpla acceptare a Acordului nu presupune obligativitatea inițierii/continuării procedurilor sau garanția obținerii Compensației.

6.12. Clientul își dă acordul să fie contactat telefonic (inclusiv prin intermediul WhatsApp) sau pe e-mail, de către Societate, astfel cum aceste date au fost comunicate de către Client, în vederea obținerii de informații/documente suplimentare sau în scopul informării cu privire la situația cererii Pasagerului sau altele asemenea.

 

7. Dreptul de retragere

7.1. Prezentul contract poate înceta prin denunțare de către Pasager, retragerea din acest contract putându-se realiza în termen de 14 zile de la data încheierii Acordului, fără a justifica în vreun fel decizia de retragere din acest contract, prin transmiterea unei notificări de denunțare exclusiv (și nu prin alte căi de comunicare) la adresa de e-mail retragere@claimexperts.com;

7.2. Orice denunțare/retragere ulterioară de către Pasager presupune achitarea contravalorii a jumătate din suma ce ar fi fost datorată de Pasager, cu titlu de Comision, precum și cheltuielile juridice avansate de Societatea (în situația în care s-a ajuns în etapa judiciară). Cu toate acestea, în situația în care, la data primirii notificării de denunțare de către Societatea, acesta din urmă demarase deja acțiuni extrajudiciare sau judiciare împotriva companiei aeriene, ce au condus sau vor conduce la obținerea Despăgubirii, Pasagerul datorează Societății întregul Comision (în funcție de etapa în care se află la momentul primirii notificării de denunțare);

8. Dispoziții finale

8.1. Se aplică legislația din România și Regulamentul CE 261/2004.

8.2. În cazul în care o prevedere a acestor Termeni și Condiții este sau devine nulă, ilegală sau inaplicabilă, acest lucru nu va afecta în niciun fel validitatea celorlalte prevederi.

8.3 Întregul raport juridic dintre Client și Societate este reglementat de Acord și de acești Termeni și Condiții.

Câștigă până la 600€ !