Ultima actualizare: 26 iunie 2025

Termeni și Condiții

Următorii Termeni și Condiții descriu regulile pentru utilizarea site-ului web despagubire.ro. Aceștia reprezintă termenii în care Societatea furnizează informații, software și servicii prin intermediul site-ului său web. Aceste servicii sunt disponibile numai dacă ați acceptat acești termeni și condiții.

Prin accesarea și utilizarea acestui site web, acceptați acești Termeni. Nu continuați să utilizați acest website dacă nu doriți respectarea tuturor termenilor și condițiilor specificate pe această pagină.

Nu vă luați niciun angajament față de societatea noastră pentru niciunul dintre serviciile noastre înainte de a citi și înțelege acești Termeni și contractul de cesiune regăsit la ultimul pas al completării formularului pe site-ul nostru.

 

  1. Definiții

1.1. “Acord”: Contractul de cesiune încheiat între Client și Societate, format după ce Clientul a citit și a acceptat acești Termeni și Condiții, prin care Clientul cesionează și transmite în integralitate către Societate dreptul de creanță și orice drepturi conexe împotriva companiei aeriene, ca urmare a întârzierii/anulării/suprarezervării/perturbării zborului indicat de Client în formular, în schimbul unui preț.

1.2. “Client/Pasager”: O persoană fizică care a acceptat acești Termeni și condiții.

1.3. “Compensație/Despăgubire”: Suma totală de bani care urmează să fie plătită de o companie aeriană, în baza Regulamentului 261/2004, fie prin hotărâre judecătorească, decizie a unui organism autorizat sau oferită în mod voluntar, ca urmare a acțiunilor întreprinse de Societate în urma cererii depuse de Client.

1.4 “Societatea/Noi”: societatea Claim Experts Online EOOD, înregistrată în Bulgaria, având cod de identificare fiscală nr. 206906869, cu sediul în Strada Bogdan Voyvoda nr. 1, Ruse, Bulgaria; denumire comercială – “Despagubire.ro”

1.5. “Regulamentul 261/2004”: Regulamentul european 261/2004, stabilit la 11 februarie 2004, pentru drepturile pasagerilor în ceea ce privește refuzul la îmbarcare, anularea sau întârzierile mari ale zborurilor.

1.6. “Comision”: Un comision de 35%, inclusiv TVA, din suma totală a Compensației, perceput de Noi în urma obținerii Compensației pe cale amiabilă. În situația în care se urmează etapa litigioasă, se adaugă un comision suplimentar de 15%, inclusiv TVA, din suma totală a Compensației, în urma obținerii Compensației pe cale legală.

  1. Acord

2.1. Prin completarea formularului și, respectiv, prin semnarea Acordului, Clientul este ținut de prevederile contractuale regăsite în Acord.

2.2. Prin completarea formularului și, respectiv, prin semnarea Acordului, Clientul înțelege că cesionează creanța sa împotriva companiei aeriene pentru zborul perturbat, respectiv Comisionul datorat în temeiul Regulamentului 261/2004, în schimbul unui preț. Prețul cesiunii este reprezentat de Compensația obținută minus Comisionul Societății, care diferă în funcție de etapa în care se obține Compensația (35%, amiabil sau 50%, în instanță).

2.3. Odată cu semnarea Acordului, Societatea poate demara orice acțiuni extrajudiciare sau judiciare în vederea obținerii Compensației.

2.4. Clientul garantează că creanța sa nu a fost și nu va fi cedată unei alte părți și că nu există sau nu se anticipează niciun litigiu juridic/înțelegere între el și compania aeriană cu privire la respectivul zbor. Prin finalizarea pașilor formularului și semnarea Acordului, Clientul este de acord să nu angajeze alte părți în vederea obținerii Compensației pentru zborul indicat în formular sau să o cesioneze altcuiva. Orice angajament existent trebuie să fie încetat înainte de semnarea Acordului.

  1. Servicii oferite de Societate

3.1. Societatea efectuează demersuri extrajudiciare sau judiciare în vederea obținerii despăgubirilor pentru pasagerii aerieni în temeiul Regulamentului european 261/2004 și al Convenției de la Montreal, percepând un comision de 35% (inclusiv TVA) din valoarea totală a Despăgubirii, dacă aceasta este obținută cu success, fără acțiuni legale în instanță sau 50% (inclusiv TVA), dacă este obținută pe cale legală, în instanță.

3.2. Societatea nu garantează succesul cererii de despăgubire și nu este responsabilă pentru refuzul companiei aeriene de a plăti compensația, pentru tergiversarea procedurilor de către instanțe sau pentru orice prejudicii indirecte sau pierderi suferite de Client ca urmare a duratei procesului sau imposibilității obținerii Despăgubirii.

3.3. Pentru cazuri de informații false sau fraudă, Societatea noastră își rezervă dreptul de a rezilia acordul imediat, fără notificare prealabilă, și nu va fi oferită nicio compensație.

  1. Plăți și taxe

4.1. Societatea percepe un comision numai dacă obține efectiv Despăgubirea. Clienții nu datorează nimic dacă nu se obține o Despăgubire.

4.2. Clienții trebuie să furnizeze informațiile lor bancare către Depagubire.ro în scopul tranzacțiilor vizând Despăgubirea.

4.3. Societatea va contacta (fie pe e-mail, fie telefonic) Pasagerul în termen de cel mult 20 zile de la încasarea Despagburii în legătură cu zborul afectat pentru a obține detaliile bancare pentru virarea sumei în contul indicat de Pasager.

4.4. În termen de cel mult 10 zile de la momentul comunicării de către Pasager a datelor bancare pentru efectuarea plății, Societatea va proceda la plata Compensatiei, cu retinerea Comsionului datorat de Pasager.

4.5. În cazul în care Clientul primește Compensații în mod direct, acesta este obligat să remită Comisioanele aplicabile către Societate cu promptitudine.

  1. Afiliere

5.1. Societatea pune la dispoziția Pasagerilor un program de afiliere, prin care aceștia pot recomanda serviciile platformei despagubire.ro către alte persoane (prieteni, membri ai familiei etc.).

După completarea formularului de cerere și semnarea Acordului de cesiune, Pasagerul poate primi un link personalizat de afiliere, pe care îl poate distribui în mod liber. Pentru fiecare pasager nou care completează cererea de despăgubire prin intermediul acestui link, Pasagerul afiliat poate primi o recompensă de 100 RON/pasager recomandat.

Recompensa va fi acordată numai în următoarele condiții cumulative:

  • zborul pasagerului recomandat este declarat eligibil pentru despăgubire, în conformitate cu Regulamentul CE 261/2004;
  • compania aeriană a achitat efectiv compensația aferentă către Societate.

Recompensa se achită doar după încasarea integrală a Despăgubirii de către Societate și nu este garantată în lipsa îndeplinirii acestor condiții. Societatea își rezervă dreptul de a verifica autenticitatea recomandărilor și de a refuza recomandarea în caz de fraudă sau abuz.

  1. Drepturile și obligațiile Clientului

6.1. Atunci când un Client alege să inițieze o cerere prin intermediul platformei despagubire.ro, în scopul cesionării drepturilor sale privind obținerea Compensației de la compania aeriană, acesta va fi necesar să furnizeze anumite date cu caracter personal și documente aferente și își dă acordul cu privire la acestea. Informațiile solicitate includ, fără a se limita la: numele și prenumele, adresă domiciliu completă, număr de contact, adresă e-mail, precum și detalii privind zborul afectat sau documente ce au legătură cu zborul. Documentele includ, fără a se limita, la: copia cărții de identitate, datele privind zborul, bilet de îmbarcare, bilet de avion, confirmarea rezervării, corespondență cu companiile aeriene, fotografii, etc. Aceste date sunt colectate și utilizate exclusiv în scopul derulării procedurii de obținere a compensației – fie pe cale amiabilă, fie prin acțiune în instanță – și pot fi comunicate avocatului colaborator în măsura în care acest lucru este necesar pentru apărarea intereselor Clientului. Transmiterea acestor date către compania aeriană și/sau către instanțele de judecată este justificată de obligațiile legale și de cerințele procedurale aplicabile.

6.2. Pasagerul declară că datele personale și datele privind zborul, astfel cum au fost introduse în formularul de Despăgubire/formularul completat pe site-ul www.despagubire.ro sunt corecte, complete și nu sunt menite să inducă în eroare.

6.3. Clientul declară că, în cazul introducerii în formular și a datelor altor persoane cu care a călătorit, acesta a primit mandat din partea acestora și acționează în calitate de reprezentant al acestora în relația cu Societatea. Clientul este singurul responsabil pentru dezvăluirea către Societatea a datelor cu caracter personal ale altor persoane menționate de acesta în cererea de despăgubire, precum și a documentelor ce au legătură cu aceste persoane, declarând în același timp că are consimțământul acestora pentru utilizarea datelor în acest scop.

6.4. Pasagerul confirmă că Societatea poate începe demersurile extrajudiciare sau judiciare imediat după semnarea Acordului, ceea ce poate avea un impact asupra opțiunii de denunțare a Acordului de către Client;

6.5. Pasagerul declară că deține capacitatea de exercițiu necesară pentru încheierea Acordului și completarea formularului regăsit pe acest website, în nume propriu, și, dacă este cazul, în numele persoanelor cu care a călătorit și pentru care aplică cu ocazia completării formularului;

6.6. Acordul se semnează prin intermediul aplicației integrate care asigură identificarea și certificarea semnăturii aplicate. Prin semnarea în acest mod, Clientul confirmă că semnătura a fost executată personal și că înțelege să îi confere toate efectele juridice care decurg din acordul prin semnarea unui act juridic, simpla dovadă a semnării în aplicația integrată, alături de datele personale ale Clientului și (atunci când s-a prezentat) de copia actului de identitate furnizată de acesta fiind o dovadă suficientă pentru faptul că a fost dat și respectiv acceptat contractul. Odată ce Clientul a semnat contractul, acesta este automat de acord cu acești Termeni, despre care a fost informat în prealabil sau pe care i-a lecturat pe pagina dedicate regasită pe website-ul despagubire.ro.

6.7. Clientul se obligă să furnizeze orice documente suplimentare solicitate de instanță. În caz contrar, cererea poate fi blocată, iar dreptul la Despagubire se poate pierde. În această situație, contractul poate fi reziliat unilateral, iar Clientul va suporta cheltuielile avansate și onorariul proporțional stadiului cazului.

6.8. Clientul înțelege și acceptă că orice obligație a Societății de a iniția demersuri privind obținerea Compensației de la compania aeriană este condiționată de realizarea unei verificări preliminare a eligibilității cererii. Această verificare este efectuată după semnarea Acordului, în baza informațiilor furnizate de Client.

În cazul în care, în urma acestei analize, Societatea apreciază că cererea nu întrunește condițiile prevăzute de legislația aplicabilă sau că șansele de reușită sunt reduse, nu va iniția nicio acțiune în numele Clientului. Într-o astfel de situație, Clientul recunoaște că nu va putea formula pretenții împotriva Noastră și că Societatea nu are nicio obligație de a continua demersurile.

Decizia privind eligibilitatea cererii, atât în faza amiabilă, cât și în cazul acțiunilor în instanță, aparține exclusiv Societății. Simpla acceptare a Acordului nu presupune obligativitatea inițierii procedurilor sau garanția obținerii Compensației.

6.9. Clientul se obligă să nu desfășoare acțiuni care ar putea prejudicia imaginea sau drepturile Societății, inclusiv prin postări denigratoare pe rețelele sociale, depășind limitele libertății de exprimare. În cazul încălcării acestei obligații, Societatea are dreptul de a rezilia contractul unilateral, prin simplă notificare, fără intervenția instanței, iar Clientul va fi obligat să ramburseze toate cheltuielile suportate până la acel moment, precum și să acopere prejudiciul produs.

6.10. Clientul acceptă că Societatea are dreptul de a cesiona drepturile și obligațiile sale rezultate din Acord către parteneri sau afiliați, fără acordul prealabil al Clientului.

6.11. Clientul își dă acordul să fie contactat telefonic (inclusiv prin intermediul WhatsApp) sau pe e-mail, de către Societate, astfel cum aceste date au fost comunicate de către Client, în vederea obținerii de informații/documente suplimentare sau în scopul informării cu privire la situația cererii Pasagerului sau altele asemenea.

  1. Dreptul de retragere

7.1. Prezentul contract poate înceta prin denunțare de către Pasager, retragerea din acest contract putându-se realiza în termen de 14 zile de la data încheierii Acordului, fără a justifica în vreun fel decizia de retragere din acest contract, prin transmiterea unei notificări de denunțare exclusiv (și nu prin alte căi de comunicare) la adresa de e-mail retragere@claimexperts.com;

7.2. Orice denunțare/retragere ulterioară de către Pasager presupune achitarea contravalorii a jumătate din suma ce ar fi fost datorată de Pasager, cu titlu de Comision, precum și cheltuielile juridice avansate de Societatea (în situația în care s-a ajuns în etapa judiciară). Cu toate acestea, în situația în care, la data primirii notificării de denunțare de către Societatea, acesta din urmă demarase deja acțiuni extrajudiciare sau judiciare împotriva companiei aeriene, ce au condusla obținerea Despăgubirii, Pasagerul datorează Societății întregul Comision (în funcție de etapa în care se află la momentul primirii notificării de denunțare);

  1. Dispoziții finale

8.1. Se aplică legislația din România și Regulamentul CE 261/2004.

8.2. Întregul raport juridic dintre Client și Societate este reglementat de Acord și de acești Termeni și Condiții, cu precizarea că Termenii și Condițiile reprezintă cadrul general care este completat de Acord, dar Termenii și Condițiile nu vor avea prioritate față de acesta, iar în caz de discrepanță, se va aplica Acordul.

 

Câștigă până la 600€ !